Jako prodejce jsme odpovědní za vady (i ty skryté), které se u zakoupeného produktu vyskytnou v období do 24 měsíců ode dne jejího převzetí. Musí jít ale o vadu, kterou měl produkt už při převzetí.
V případě vady, která vznikla podstatným porušením smlouvy, máte právo:
- požadovat odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené,
- požadovat odstranění vady opravou věci,
- požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupit od smlouvy.
Pokud vada vznikla nepodstatným porušením smlouvy, máte právo požadovat odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. I v případě odstranitelné vady máte právo požadovat dodání nové věci nebo právo odstoupit od smlouvy, a to v případě, že se vada projevuje po opravě opakovaně nebo v případě výskytu většího počtu vad.
Za vadu nejsme zodpovědní, pokud:
- je věc prodávaná za nižší cenu pro vadu, pro niž byla nižší cena ujednána,
- se jedná o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
- jde o použitou věc a vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím,
- to vyplývá z povahy věci.